Stig Fog Fundraising & Kommunikation

Stig Fog Fundraising & Kommunikation er min rådgivnings- og konsulentvirksomhed, som jeg har drevet siden august 2005. “Virksomheden” er ikke registreret med et CVR-nummer, da mine kunder først og fremmest er organisationer, der – i modsætning til private virksomheder- ikke kan trække købsmomsen fra. Og dermed bliver regningen 25 % dyrere, end den behøver at være. Derfor arbejder jeg på ansættelseskontrakter med A-skattetræk, AM-bidrag og feriepenge.

Det gør regningen mindre for kunden.

Som konsulent og rådgiver trækker jeg først og fremmest på mine 17 års erfaring som fundraiser. Konkret fra opgaverne som indsamlings- og kampagneleder i Folkekirkens Nødhjælp, hvor jeg fik uvurderlige erfaringer fra alle hovedområder inden for fundraising. Men jeg trækker også på den viden og erfaring, jeg har fået via mit engagement i det danske indsamlingsmiljø generelt og min formandsperiode for ISOBRO specifikt.

Endelig giver mit omfattende kontaktnet og viden om danske indsamlingsorganisationer mig en mulighed for at trække på kompetencer og erfaringer fra alle afkroge af det danske foreningsliv. Siden 2007 har jeg hvert år været projektleder for Danmarks Indsamling.

Har du eller din organisation brug for kompetent rådgivning i forhold til indsamlingsarbejde, kommunikation, markedsføring, ledelse og strategi – så er jeg et godt bud på en effektiv og kontant sparringspartner.

Jeg har løst en lang række opgaver for mine kunder. Listen nedenfor beskriver en del af dem:

  • Markedsanalyser af det danske og skandinaviske indsamlingsmarked
  • Sponsorater og virksomhedssamarbejder
  • Search & Selection for lederstillinger og fundraisingjobs
  • Analyser, strategier og handlingsplaner for indsamlinger via arv og testamenter
  • Kampagneledelse af katastrofekampagner
  • Analyse og rådgivning ved en total gennemgang af en organisations indsamlingsvirksomhed
  • Opbygning og konceptualisering af husstandsindsamlinger
  • Kravsspecifikationer til indsamlingsdatabase
  • Kravsspecifikationer til hjemmesider
  • Kursusvirksomhed, f.eks. interne kurser i organisationer
  • Bestyrelsesseminarer
  • Proceskonsulent
  • Konceptoplæg til telemarketingkampagner
  • Tekstproduktion
  • Fonde og legater
  • Udvikling af kommunikationsplatform
  • Fokusgruppetest
  • Kampagneevalueringer
  • Strategiudvikling

Men min palet er bredere, og der kan puttes flere farver på (skøn)maleriet. Hvad med direct mail-strategier, konceptudvikling, analyser, kvantitative og kvalitative analyser, tekstproduktion, projektledelse. Tilføj selv på listen, hvis du har et udækket behov…